Bielizna światowego formatu. Victoria’s Secret, co o niej wiemy?
Bieliźniane imperium Victoria's Secret stoi dumnie na piedestale świata mody od przeszło 40 lat. Pokazy mody będące wizytówką firmy były transmitowane i oglądane przez miliony ludzi. Pierwsza internetowa transmisja, która odbyła się w 1999 roku, spowodowała awarię strony udostępniającej pokaz bielizny. Ten fakt mówi wystarczająco dużo o popularności marki i pomyśle jej założycieli na niesłabnące zainteresowanie Victoria's Secret.
Kto wymyślił markę Victoria’s Secret i jakie były jej początki?
Bielizna stanowiła przez wiele lat temat tabu i niekoniecznie kojarzyła się z seksapilem. Młody Roy Raymond chciał kupić bieliznę, która miała być prezentem dla jego żony. Wszedł do butiku, lecz miał olbrzymi kłopot z wyborem i zakupem. W dużej mierze było to spowodowane onieśmieleniem ekspedientek, a sam asortyment nie był zbyt interesujący. Roy pomyślał o stworzeniu sklepów z bielizną, które byłyby miejscem, gdzie jednakowo dobrze czuć będą się Panowie i Panie. Sama nazwa odnosi się do angielskiej królowej Wiktorii. Intencją Raymonda było uświadomienie każdej kobiecie, że bez względu na swój status materialny i społeczny, może posiadać śliczną bieliznę. Wnętrze pierwszego butiku, uruchomionego w 1977 roku w miejscowości Stanford, było urządzone na wzór stylu wiktoriańskiego. O dobre samopoczucie Panów zadbano nie tylko przez wystrój, ale także przez kontaktowe ekspedientki. W odróżnieniu od dotychczasowych kanonów ochoczo tłumaczyły mężczyznom wszystkie zawiłości.
Pomyślne losy marki Victoria's Secret okupione tragedią jej założyciela
Początkowo nic nie wskazywało na fenomenalny sukces, jaki odniosła marka. Po początkowym szczęściu nadeszły gorsze lata. Być może problemem było skoncentrowanie się na męskiej klienteli, bez troski o towar. Damska bielizna powinna spełniać oczekiwania kobiet. Na tym aspekcie skupił się drugi właściciel Victoria’s Secret – Leslie Wexner. Aktywny biznesmen nabył firmę w 1982 roku za zaledwie milion dolarów. Zmiana polityki firmy była prawdziwym strzałem w dziesiątkę. Niestety Rayowi Raymondowi dalej się nie układało, ogłosił bankructwo kolejnej firmy, rozpadła się jego rodzina. Finalnie, w 1993 roku popełnił samobójstwo.
Pokazy mody Victoria's Secret i ich wpływ na popularność marki
Właściciel Victoria’s Secret postawił na bardziej damski wystrój sklepów. Jednakże kluczem do sukcesu okazały się znane modelki noszące bieliznę marki. Gwiazdy przyniosły Victoria’s Secret duży rozgłos oraz ogromny sukces. Utrzymywany jest on dzięki dorocznym pokazom kolekcji. „Victoria’s Secret Fashion Show” pierwszy raz odbył się w 1995 roku. 4 lata później pokaz został wyemitowany na żywo w telewizji oraz wyświetlony na Times Square w Nowym Jorku. Tym sposobem seksowna bielizna na stałe zagościła w świecie mody.
Dzięki modelkom powszechnie znanym jako Aniołki Victoria’s Secret firma rozwinęła skrzydła i cieszy się powodzeniem po dziś dzień. Wystarczy wspomnieć o miliardowych zyskach i co i rusz otwieranych nowych butikach. Tylko w USA jest ich około 2,4 tysiące. Fenomen firmy jest niebywały. Z pewnością stało się to za sprawą pierwszej klasy pokazom mody, które zachwycają, szokują i olśniewają. Kończąca pokaz modelka ubrana w skrzydła przywodzi na myśl niebiańskie rozkosze.